lab unilib rs 150x125

СЕПТЕМБАР 2017. године

ЕТИКА

svensen
СВЕНСЕН, Лаш Фр. Х.
Филозофија усамљености / Лаш Фр. Х. Свенсен . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 196 стр.

По речима писца ова књига представља резултат покушаја да објасни шта је усамљеност, зашто и кога она погађа, како она настаје, траје и нестаје. Самоћа с друге стране је жеља да будемо повремено сами са собом и својим мислима. Аутор сматра да данас имамо премало самоће и да треба да научимо да подносимо усамљеност и претворимо је у благу самоћу.

СОЦИОЛОГИЈА

grejber
ГРЕЈБЕР, Дејвид
Утопија правила : о технологији, глупости и скривеним радости бирократије / Дејвид Грејбер .- Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 222 стр.

Које и какве институције владају нашим животима? Да ли је време да почнемо да смишљамо слободнији свет за себе? Утопија правила је књига о побуни против правила, бирократских прописа који прелазе у државно насиље. Књига је настала на основу ауторевог детаљног истраживања бирократије кроз историју до данашњих дана и открићем како она обликује наш живот.

eko
ЕКО, Умберто
Pape Satan Aleppe : хронике флуидног друштва / Умберо Еко . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 397 стр.

Pape Satan Aleppe представља избор кратких текстова које је Умберто Еко објављивао у магазину Еспресо у периоду од 2000. до 2015. године. Текстови представљају, како и сам поднаслов говори, хронике флуидног друштва. Еко је писао о актуелним догађајима или су му они били повод за писање о својим размишљањима, анегдотама и критикама. Еково писање карактерише, између осталог, иронија и лаконски хумор. Политичке маске, медији, религија, филозофија, књижевност - неке су од области о којима Еко пише у својим есејима. Наслов књиге Pape Satan Aleppe јесте први стих седмог певања из Дантеове Божанствене комедије и он алудира на хаос данашњег света.

КЊИЖЕВНА КРИТИКА И СТУДИЈЕ

esteban

ЕСТЕБАН, Анхел
Од Габа до Марија : родослов хиспаноамеричког бума / Анхел Естебан, Ана Гаљего Кујнас . - Београд : Дерета, 2016. - 315 стр.

Прича о „хиспаноамеричком буму” , тј. прича о два велика писца хиспаноамеричке књижевности, Маркесу и Љоси. Маркес и Љоса су били веома блиски пријатељи, али то пријатељство су завршили песницама и никада се нису помирили. Протагонисти ове књиге су и други талентовани јужноамерички и шпански аутори - Кортасар, Фуентес, Карпентијер, Доносо, браћа Гојтисоло. Славни уметницу су заједничким снагама мењали књижевност, писали узбудљива дела, добијали највеће награде и потписивали милионске уговоре. Дружили су се, играли карте, ишли заједно на фестивале и прославе, као и водили жучне интелектуалне расправе о политици, Кастру и Кубанској револуцији. Све је то означавало један „хиспаноамерички бум”.

РОМАНИ

delilo

ДЕЛИЛО, Дон
Нула К : роман / Дон Делило . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 244 стр.

Роман Дона Делилоа, једног од највећих америчких и светских писаца данашњице, бави са егзистенцијалним питањима о којима свако размишља: постоји ли живот после смрти, постоји ли живот пре смрти, да ли је могућност избора увек и само привид, да ли ратови, тероризам, и остали јахачи апокалипсе савременог света, заиста постају ништавни у поређењу с узвишеним тренуцима лепоте малих, обичних људских живота? На та и друга суштинска питања, Делило одговоре тражи у древној алхемији људског говора; мистично опчињен тајнама које у себи крију и наизглед једноставне речи, он зна да је у њима једина вечност коју може делити с читаоцем. Та вечност исијава из сваке реченице његовог новог романа.

gorder
ГОРДЕР, Јустејн
Луткар : роман / Јустејн Гордер . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 235 стр.

Луткар је занимљив, забаван и оригиналан роман, а у исто време и дирљива прича о самоћи, блискости и уопште смислу живота. Гордерова изузетна приповедачка енергија, позната из његових претходних књига, и у овој буди нашу радозналост и преплављује нас суштинским животним питањима.

kabrera

КАБРЕРА ИНФАНТЕ, Гиљермо
Три тужна тигра / Гиљермо Кабрера Инфанте . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 534 стр.

Три тужна тигра, једна од најбољих књига написаних на шпанском језику, представља реконструкцију Хаване са краја педесетих година. Аутор истиче да ово није традиционалан роман већ нека врста експерименталне књиге латиноамеричке књижевности.

prens
ПРЕНС, Хуан Октавио
Вишак идентитета / Хуан Октавио Пренс . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 246 стр.

Аргентински писац Хуан Октавио Пренс рођен је 1932. у емигрантској породици, у лучкој вароши Енсенада де Бараган, недалеко од града Ла Плате. Његови преци били су из Истре. На путу по Европи, а у потрази за коренима, задржао се да живи у Београду, а потом у Трсту. А онда паралелно и у Аргентини. Хуан Октавио Пренс је дословно грађанин света. У аутобиографском роману Вишак идентитета, он с дубоким хуманизмом, специфично аргентинским хумором и само њему својственом нежном иронијом, осликава средину у којој је одрастао и животне приче сасвим обичних људи. Ведра атмосфера овог романа не изостаје чак ни на страницама где се говори о смрти. Српско издање књиге Вишак идентитета је први превод на неки страни језик.

bazdulj

БАЗДУЉ, Мухарем
Лутка од марципана / Мухарем Баздуљ. - Београд : Геопоетика издаваштво, 2017. - 141 стр.

Ово је књига о животу чешке глумице Лиде Барове. Мухарем пише о њеној великој популарности, прати њену каријеру и љубавни живот. У фокусу приповедања налази се спутана љубавна веза између Лиде и Јозефа Гебелса, који је био министар националног просвећења и пропаганде нацистичке Немачке. Роман представља спој мајсторског приповедања, литерарне посластице и лепоте књижевности.

bajac
БАЈАЦ, Владислав
Хроника сумње / Владислав Бајац. - Београд : Геопоетика издаваштво, 2017. - 406 стр.

Прича о успону и паду једног света, о одрастању, сазревању и декаденцији. Прича о пропасти света, заблудама очева и неразумевању синова. Прича о Југославији, ишчезлој земљи, али без патетике и сентимената.

Награда Меша Селимовић 2016. године green circle 16 Најужи избор за НИН-ову награду 2016.

ПРИПОВЕТКЕ

jerofejev

ЈЕРОФЕЈЕВ, Виктор
Тело / Виктор Јерофејев . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 246 стр.

Збирка прича у којима је тело само условни заједнички именитељ, нуди читаоцима читаву хрпу језичко-интелектуалних посластица сакупљаних током дугог низа година на различитим меридијанима, у којима су главни актери познати и непознати јунаци, а описани догађаји који су важни писцу често имају и много шири значај. Јерофејев остаје доследан себи, својим читаоцима и привлачи пажњу човека 21. века.

nasir
НАСИР, Абдусетар
Злочин достојан поштовања : приче / Абдусетар Насир . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 273 стр.

Збирка прича арапског писца Абдусетара Насира. У књизи има десетак старих и двадесетак нових прича. У причама писац говори о потискивању сексуалне слободе коју је у арапско-исламском свету кажњиво спомињати, а богохулно оспоравати. Ниједан арапски писац није толико искрено и без страха приказао гушење слободе изражавања, гнев тирана и трагику обесправљеног грађанина у арапском свету онако како је то учинио Насир.

ПИСМА

muzej prepiske

МУЗЕЈ преписке : лична писма која би требало да припадају свима . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. - 383 стр.

Књига Mузеј преписке састављена је од преко стотину изузетно необичних, забавних и инспиративних писама. Настала је као последица постојања популарне веб-странице виртуелног Музеја преписке коју је посетило више од седамдесет милиона људи. Унутар ових корица налази се рецепт краљице Елизабете II упућен председнику Ајзенхауеру, опроштајно писмо Вирџиније Вулф, Гандијев апел за мир Адолфу Хитлеру, писмо утехе Игија Попа својој обожаватељки, писмо којим Леонардо да Винчи конкурише за посао инжењера/архитекте... Међу ауторима и примаоцима писама налазе се Граучо Маркс, Роалд Дал, Винстон Черчил, Дороти Паркер, Алберт Ајнштајн, Елвис Присли, Џон Кенеди, Бетовен, Марк Чепмен, Мик Џегер, Енди Ворхол, Фидел Кастро...

БИОГРАФИЈА

goleman
ГОЛЕМАН, Данијел
Сила доброте : Далај-Ламина визија за наш свет / Данијел Големан . - Београд : Геопоетика издаваштво, 2016. -261 стр.

Јединствени манифест Далај-Ламе (Тензин Гјатсо), 14. по реду врховног тибетанског верског и политичког поглавара, о садашњем човечанству коме недостаје саосећање и морална одговорност. Данијел Големан, психолог и научни колумниста Њујорк тајмса, аутор светски чувене књиге Емоционална интелигенција, на наговор самог Далај-Ламе, латио се писања књиге (која није биографија), о овом футуристи и визионару, цитирајући и интерпретирајући његов план претварања личног унутрашњег саосећања појединца у спољашње, ка другима. Реч је о врло разумљивим, остваривим начинима превазилажења граница територија, религија, нација, ка смањењу јаза између богатих и сиромашних, спасавању планете Земље, замени насиља дијалогом, учењу нових генерација емпатији.

sibag

СИБАГ МОНТЕФЈОРЕ, Сајмон
Романови : 1613-1918 / Сајмон Сибаг Монтефјоре . - Београд : Евро Боок, 2016 . - 826 стр.

Ово је прича о двадесеторо владара, царева и царица из династије Романов, надахнутих идејом о самодржављу. Монтефјорева узбудљива хроника открива њихов тајни свет безграничне моћи и немилосрдног супарништва, генијалности и лудила, декаденције и завера, свет у коме су, поред припадника династије, запажене улоге имали дворани и авантуристи, револуционари и песници, највећа имена светске историје, од Ивана Грозног до Толстоја, од краљице Викторије до Лењина.

НАЦИОНАЛНА ИСТОРИЈА

babac

БАБАЦ, Душан М.

Тајне краљевског блага / Душан М. Бабац, Александар М. Огњевић . - Београд : Евро Боок, 2016. - 267 стр.

Репрезентативна и вредна фото-монографија која открива праву истину о томе шта се десило са краљевским благом и ко га је и како опљачкао. Полазећи од тезе деценијама заступљене у посткомунистичкој историографији, фељтонистици и међу противницима монархије, да је краљ Петар II Карађорђевић побегао из земље и однео народно благо, аутори документовано демаскирају овај вишедеценијски мит откривајући да је судбина злата и краљевских драгоцености била потпуно другачија.

"Ствари које желим да знам су у књигама. Мој најбољи пријатељ је онај ко ми донесе књигу коју још нисам прочитао."

shadow line

МАРК ТВЕН